viernes, 13 de marzo de 2009

Mireia Tejero i Dácil López




Quan es parla de la Barcelona cosmopolita i avantguardista es parla de gent com Mireia Tejero i Dàcil López. Dues artistes que podrien formar part de l’escena de Nova York o de Berlín però que han triat elevar el nivell de la nostra ciutat. Les vaig conèixer gràcies a l’Àlvaro Morell, el nostre veí de quan èrem crios, del Prat de Llobregat, un ballarí que farà prop de 20 anys que munta espectacles a París. Un bon dia l’Alvaro passejava pel Raval, en concret a La Poderosa del carrer Riereta, 18, i va decidir formar part d’una “improvisació” amb una ballarina canadenca, Kirstie Simpson, i dues artistes músico-teatrals, la Mireia i la Dàcil. Jo que sóc de poble em vaig quedar bocabadat, no em podia creure que aquell espectacle rar, excèntric, explosiu, inesperat i fascinant fos una improvisació. Però sí, va anar així, ballarins i músics s’havien conegut vint minuts abans de començar. Després he sapigut que la Mireia i la Dàcil tenen una trajectòria densa i coherent que m’agradaria haver seguit més. Les dues formen part del grup exclusivament femení Las Reinas.
Cuando se habla de la Barcelona cosmopolita y vanguardista se habla de gente como Mireia Tejero y Dàcil López. Dos artistas que podrían formar parte de la escena de Nueva York o de Berlín pero que han escogido elevar el nivel de nuestra ciudad. Las conocí gracias a Àlvaro Morell, nuestro vecino de cuando éramos críos, del Prat de Llobregat, un bailarín que pronto hará 20 años que monta espectáculos en París. Un buen día Álvaro paseaba por el Raval, en concreto por La Poderosa del carrer Riereta, 18, y decidió sumarse a una “improvisación” con una bailarina canadiense, Kirstie Simpson, y dos artistas músico-teatrales, Mireia y Dàcil. Yo que soy de pueblo me quedé con la boca abierta, no me podía creer que aquel espectáculo raro, excéntrico, explosivo, inesperado y fascinante fuera una improvisación. Pero sí, funcionó así, bailarines y músicos se habían conocido veinte minutos antes de empezar. Después he sabido que Mireia y Dàcil tienen una trayectoria densa y coherente que me gustaría haber seguido más. Las dos forman parte del grupo exclusivamente femenino Las Reinas.

No ho he dit encara, elles són les que amb el seu habitual cabdal d’energia trenquen el gel musical a la nostra pel.lícula de gats, amb una performance a la kafeta okupa del kop tal com aquesta:
No lo he dicho todavía, ellas son las que con su habitual caudal de energía rompen el hielo musical en nuestra película de gatos, con una performance en la Kafeta okupa del Kop tal como esta:


Fa poc vaig assistir a un espectacle del Dacil Sexy Sextet, càlid i jazzístic, conduït per la prodigiosa veu de la Dàcil López, al Cara B del Torrent de Les Flors (al barri de Gràcia):
www.myspace.com/dacilopez

I diumenge passat al darrer espectacle de Sol Picó al Teatre del Mercat de les Flors, on una Mireia Tejero estelar porta la direcció musical, canta i naturalment toca el saxo.

Mireia i Dàcil, brillants i trencadores, t’apugen un mínim de dos graus de temperatura. Quan les veig actuar, m’ataca una mena de febre jubilosa que em dispara els biorritmes.

Hace poco asistí a un espectáculo del Dacil Sexy Sextet, cálido y jazzístico, conducido por la prodigiosa voz de Dácil López, en el Cara B del Torrent de Les Flors (barrio de Gràcia):
www.myspace.com/dacilopez

Y el domingo pasado al último espectáculo de Sol Picó en el Teatre del Mercat de les Flors, donde una Mireia Tejero estelar lleva la dirección musical, canta y naturalmente toca el saxo.

Mireia y Dàcil, brillantes y rompedoras, te suben un mínimo de dos grados de temperatura. Cuando las veo actuar, me ataca una especie de jubilosa fiebre que me dispara los biorritmos.

 

·······
Actuació de Dàcil López a l'Electric Bar
(Travessera de Gràcia amb Bailén)
el 25 de març a les 21.30


Actuación de Dàcil López en Electric Bar
(Travessera de Gràcia con Bailén)
el 25 de marzo a las 21.30

No hay comentarios: